Graafinen
OHJEISTO

Harrastuspassista viestiminen on tiimipeliä. Jos teet Harrastuspassiin liittyvää viestintää niin lataa ensimmäisenä tämä graafinen ohjeisto. Se sisältää esimerkiksi värien, fonttien sekä kuvien käyttöön liittyviä ohjeita ja sääntöjä.

Logotiedostot voit ladata täältä.


Sisällön-
tuotanto

Harrastuspassista viestitään valtakunnallisesti useiden organisaatioiden ja ihmisten toimesta. Jotta Harrastuspassin viesti olisi aina viestijänsä näköinen, emme me halua rajoittaa sinun tapaasi ilmaista asia. Tässä kuitenkin Harrastuspassiin liittyvää perustietoa, jota voit käyttä apuna viestisi muotoiluun.

  • Harrastuspassi on vastaisku nuorten syrjäytymiselle. Suomessa viimeaikaisten selvitysten mukaan syrjässä on noin 65 000 nuorta.

  • Yksi syrjäytynyt nuori maksaa selvitysten mukaan Suomen valtiolle n. 350 000 euroa.

  • Harrastaminen, mielekäs tekeminen ja uusien kavereiden tapaaminen on yksi parhaista tavoista ehkäistä nuorten syrjäytymistä

  • Harrastuspassista löytyy koko Suomen harrastustarjonta

  • Harrastuspassi on nuorelle helppo tapa kokeilla harrastuksia ja löytää uusi harrastus

  • Harrastaminen on edullista ja useimmat kunnat järjestävät maksutonta harrastustarjontaa

  • Harrastuspassin tuottaman analytiikkadatan avulla päättäjät ja kunnan harrastuspalveluiden suunnittelijat voivat ymmärtää paremmin, millaista harrastustarjontaa alueen nuoret haluavat ja mikä nuoria voisi kiinnostaa


Avoimuus

Harrastuspassia kehitetään avoimesta. Se tarkoittaa sitä, että dokumentaatio ja lähdekoodit ovat verkossa avoimesta kaikkien saatavilla samoin kuin kaikki suunnitelmamme. Harrastuspassin valtakunnallisiin suunnitelmiin voit tutustua esimerkiksi tätä kautta.

Lähdekoodit löydät täältä.

Valtakunnallisessa viestinnässä apunamme ovat esimerkiksi: Veikkaus, Fightback, Kuntaliitto ja Hope ry.

 

Sivun yläosan kuva: ©Jussi Hellsten, City of Helsinki